لماذا يبعث رءيس دولة برسائل
لما كحلتي لعيون مافكرتي بقليبي
نفسي اقولك هانى شاكر
لما انتي موتي عشاني وبقيتي عشقاني
لما قلولوا دي قد ك قال انا حبتها
لما في ثانيه سمعت صوت الضباط
لماذا سجن عبود بريده
لما صاحبك يخونك القيصر
لما تلاقي نجوم السما مليانه امان
لما الحبيب قلبه انتصرن
لما تكلم الاستاز بتاعك وابوك يقولك تقول ايه
لماذا لا تصلي للشيخ يعقوب
نفسي على العواطف صابرا